Mentre treballem ens divertim!

PRIMER DE PRIMÀRIA
A l’espai d’art  vam treballar uns dies per racons : havíem de retallar, cosir, clavar claus, pesquem ….
Mentre anàvem experimentant amb els diferents materials  també anàvem aprenent sense donar-nos compte.
I el temps ens va passar volant!!!!

Art abstracte

SEGON DE PRIMÀRIA
Experimentem amb la pintura, les ceres i les aquarel·les. La música ens acompanya i ens donem la llibertat per deixar lliscar la mà damunt el paper creant espais i estructures amb línies i formes geomètriques. Treballem l’art abstracte i juguem amb l’espai i el buit, la línia i el color. Mireu quines obres més originals i creatives!

Els més petits, tenim grans somnis

PRIMER DE PRIMÀRIA

 Els alumnes de primer vam veure un conte d’una nena que es deia Jamila i que tenia un somni.
Desitjava tenir una casa calentona i dolça com la mel, quan es fa caramel.
I després ens vam explicar els nostres somnis.
Somiavem ser conductors d’ autobús, poder volar, ser una princesa o un cavaller, o ser invisibles, o que cada dia fos el nostre aniversari…
I vam estar d’ acord en que tots tenim dret a somiar i per què no, a vegades els somnis es fan realitat.

I és que els més petits , tenim grans somnis !!!!

img_4846
img_4737
img_4736

Construïm un transport a l’atelier

PRIMER DE PRIMÀRIA

Dins del projecte dels transports els nens de primer hem fet d’inventors i hem elaborat un transport per grups cooperatius.
Hem creat un submarí, un tren, un autobús, un cotxe, un vaixell i un avió.
Els hem fet amb retalls de fusta que alguns nens i nenes vam portar de casa.
Ens va costar una mica, sobretot posar-nos d’acord, però vam disfrutar molt fent-lo.
ep1a-transports
ep1b-transports
ep1c-transports

Maqueta de relleu

SEGON DE PRIMÀRIA

Amb la tècnica del modelat amb plastilina hem fet una maqueta del relleu geogràfic: muntanya, serralada, riu, mar, turó, bosc i conreu.

Cadascú ha creat el seu propi paisatge i tots han quedat diferents i especials.

maqueta-del-relleu-ep2

Experimentem i juguem

SEGON DE PRIMÀRIA

Aquest trimestre hem dedicat moltes estones a jugar, inventar i compartir. Hem creat junts espais, històries i escenaris amb plastilina, sorra, blocs de fusta i figuretes del pessebre.

experimentem-i-juguem-ep2

Autumn

QUART DE PRIMÀRIA

Utilitzant les lletres de la paraula tardor en anglès hem fet una composició lliure, creant espais que hem omplert amb colors de tardor. Hem barrejat pintures a la paleta i directament al full i hem creat nous tons de color.

autumn-ep4

Activitat cooperativa a l’arbreda

PRIMER I SISÈ DE PRIMÀRIA

 L’arbreda, un espai de l’escola que cada vegada ens l’anem fent més nostre. Junts anem incorporant elements nous que ens aporten color, vida i art.
Els més petits de primària, amb l’ajuda dels nens i nenes de sisè, ens vam organitzar per parelles i vam anar embolcallant amb llanes els troncs dels pins.
L’ experiència  va ser fantàstica, tant pels grans com pels petits, i amb moltes ganes de repetir.

I el resultat a la vista està !

arbreda1a-6a
arbreda1br-6b1
arbreda1c-6c

La nostra classe

SEGON DE PRIMÀRIA

Ja tenim a la porta de la nostra aula el treball artístic que ens representa com a grup. Tots junts hem escollit un escenari i l’hem creat amb paper de seda i cola d’empaperar. Tots tenim un bon lloc a la nostra classe.

la-nostra-classe

Fulla de tardor

QUART DE PRIMÀRIA

Aquest trimestre estem treballant l’observació directa de l’entorn natural de la tardor. Hem començat dibuixant una fulla del natural, reproduint la forma i barrejant els colors de les nostres aquarel·les per trobar els tons adequats.

fulla-de-tardor

Olors d’estiu

SEGON DE PRIMÀRIA

Sorra de platja, llanes, esmalt d’ungles, petxines, pedretes, botons i altres materials ens han inspirat per fer un collage del nostre estiu.

olor-destiu

Nou curs, nous reptes, noves emocions: atelier

plastica

Atelier d’estiu

PRIMER DE PRIMÀRIA
Hem acabat l ‘atelier de primer fent jocs al  pati: fent bombolles de sabó, inflant globus que després hem decorat, terrejant al bosquet, pintant  en un cavallet i amb guixos.
Ens hem divertit molt!!!!!!
atelierjocs

Camadoca a l’atelier

SEGON DE PRIMÀRIA

L’excursió a Camadoca ens ha permès conèixer la fauna dels rius i boscos del nostre entorn. De tots els animals que hem vist n’hem escollit sis per a treballar a l’espai d’art. Cada grup n’hem reproduït un amb la tècnica del paper maixé. També hem fet un treball amb fang, pals i pedres per reproduir-ne els hàbitats (el niu, el cau…) i hem fet un gran mural entre les tres classes.

Camadocaa

Racons a l’atelier

PRIMER DE PRIMÀRIA

A l’atelier aquests dies juguem i experimentem  amb diferents materials.

Ens hem organitzat en diferents racons: retallem, terregem , clavem claus amb un martell, enfilem,  cosim, pesquem…

Ens hem involucrat tant en les activitats que el temps ens ha passat volant!

collage1collage2collage3collage4

Antoni Tàpies i la poesia

QUART DE PRIMÀRIA

Hem treballat l’obra de Tàpies, acostant-nos al seu art abstracte, expressiu, poètic i ple de símbols.

En petits grups, hem convertit els poemes escrits per nosaltres, en imatges.
Jugant a ser Tàpies hem escollit formes, textures i colors per a cada vers. Perquè jugar ens possibilita ampliar la visió, el coneixement, despertar l’adormit i veure-hi més enllà.

Si veniu a l’Espai d’Art podreu veure la nostra exposició!

Antoni Tàpies

Kandinsky

SEGON DE PRIMÀRIA

El pintor Vassily Kandinsky va néixer a Moscou l’any 1866 i és considerat el pioner de la pintura abstracta. Després de veure un vídeo de l’artista creant ens hem endinsat en el món de les formes i les línies. Igual que ell, ens hem inspirat escoltant música.

Jeroglífics

SISÈ DE PRIMÀRIA

Aquí us mostrem alguns dels noms en jeroglífic que hem fet durant aquest segon trimestre.
A veure quants n’endevineu?
Sinó sabeu la resposta trobareu la solució al mateix dibuix però del revés.

jeoglífics1

 

La pau

SEGON DE PRIMÀRIA

Treballem la pau a la classe i a l’espai d’art. Per això hem construït unes casetes d’ocells amb fustes, suro i fang. A cada caseta hem escrit paraules relacionades amb la pau. Potser algun dia hi entrarà un ocellet de debò!

Creem, dibuixem i modelem

QUART DE PRIMÀRIA

ATRAPASOMNIS

Hem fet  atrapasomnis amb llanes, plomes i elements decoratius i els tenim penjats a les classes.

Segons la creença popular, la seva funció consisteix a filtrar els somnis de les persones. Deixen passar només els somnis i visions positives i els malsons es queden atrapats en la malla i l’endemà al matí es cremen amb la llum del dia perquè no es compleixin.

atrapasomnis

FULLA DE TARDOR

Dibuixem del natural una fulla, tenint en compte la seva forma i els seus colors de tardor. Fem servir les aquarel·les i aprenem a fer barreges de colors per aconseguir les tonalitats adequades.

FULLES

LES PROPORCIONS DE LA CARA

Hem après a dibuixar una cara amb les proporcions correctes. Després hem fet un collage ben creatiu amb llibertat de formes, colors i mides. Han quedat unes cares ben divertides! Per finalitzar el projecte hem modelat un bust de fang de la nostra cara procurant seguir les proporcions apreses.

CARES

Qui som

TOT PRIMÀRIA

Cada inici de curs ens retrobem amb companys i amics de la nostra classe i amb nens i nenes que s’incorporen a l’escola per primera vegada.

Per visualitzar que tots formem part i tenim un bon lloc en aquest grup, fem junts una creació artística que exposem a la porta de la nostra aula i de la que ens sentim molt orgullosos.

1quisom

quisomep2

3boquisom

quisom4

5quisombo

6quisom

 

Estones d’experimentació i creació

SEGON DE PRIMÀRIA

Dins l’espai d’art també tenim moments de joc lliure on aprenem amb els materials i els companys.

exp

 

Anuncis