Els submarins

PRIMER DE PRIMÀRIA

Dins del projecte dels transports vam realitzar diferents experiments que ens van agradar moltíssim i on vam comprovar quins materials suren i quins no. Vam descobrir com s’enfonsen i com emergeixen els submarins.

ep1a-submari

ep1b-submarins

ep1c-submari

La varietat del relleu: costes, planes i muntanyes

SEGON DE PRIMÀRIA

Sempre que parlem del relleu de la Terra, pensem en muntanyes. Hem descobert que també hi ha valls, planes per on passen rius i turons. Endevineu què hi ha sota l’aigua dels oceans: una plana amb enormes muntanyes submarines!

paisatge

Tast de fruits de tardor

PRIMER I SEGON DE PRIMÀRIA

« Per tot sants castanyes,…» ja som a la tardor! I hem fet un tast de fruits típics d’aquesta estació: pomes, condonys, figues, melmelades,… Ens va agradar molt poder-los tocar, olorar i sobretot tastar!!

tast-ep1

tast-de-tardor2

Consciència del nostre entorn

QUART DE PRIMÀRIA

Anem a observar els arbres del nostre entorn i mentre els dibuixem sorgeixen converses entre nosaltres:

– Potser que posis el paper vertical que l’arbre que has escollit és molt alt.

– L’escorça d’aquest tronc és molt rugosa!

– Fixa’t que aquest tronc és molt gruixut i l’estàs dibuixant primet…

– El tronc em semblava marró però en realitat és gris i també té color groc.

– Aquest és el millor dibuix que he fet a la meva vida.

Respirem!

QUART DE PRIMÀRIA

Amb una ampolla de plàstic, dos globus, dues canyetes de refresc i un guant de làtex, hem fet un simulador de l’aparell respiratori. Hem vist com són els moviments i què  passa als pulmons quan el diafragma puja o baixa.
Ha estat divertit i molt interessant!

ep4aa

ep4bb

ep4c

Experiència: fem most a la classe

TERCER DE PRIMÀRIA

Amb el gotim de raïm que vam portar de casa, vam fer l’observació dels grans i els vàrem xafar per poder elaborar el most.
Més endavant observarem com es forma el vi blanc, el rosat i el negre.

most

Nou curs, nous reptes, noves emocions: el nostre entorn

medi

Creem una depuradora

QUART DE PRIMÀRIA

Una activitat més del nostre projecte de l’aigua, ha estat construir, amb elements casolans, una depuradora com la que hi ha a la sortida de les grans ciutats. Amb una ampolla, cotó fluix, carbó vegetal, pedres, sorra i unes gasses hem aconseguit netejar aigua bruta.
Semblava que havíem fet màgia!

DEPURADORA

Xerrada genealogia

SISÈ DE PRIMÀRIA

L’avi de l’Anouk Monfort, l’Emilio, ens va venir explicar que és la genealogia i la seva experiència per fer el seu arbre genealògic.

geneaologia

El taller de minerals

SISÈ DE PRIMÀRIA

Durant aquesta setmana hem realitzat un taller de materials geològics que ens han impartit les monitores del Camp d’aprenentatge del Bages. Hem pogut veure diferents roques i minerals i les seves aplicacions.

taller minerals

El món vegetal

PRIMER DE PRIMÀRIA

Observem, manipulem, plantem, classifiquem, experimentem… i anem aprenent!

MediEP1

La cèl·lula

SISÈ DE PRIMÀRIA

Hem fet un taller amb la Lluna Sanz, llicenciada en física i especialitzada en física quàntica, per entendre millor com circula la informació de l’ADN de les cèl·lules.
Amb 10 voluntaris hem fet una representació visual per entendre el codi genètic.
Fins no fa gaires anys, els científics creien que l’ADN es dividia en l’ADN escombraries i l’ADN informatiu. Però entre el 1990 i el 2000 va haver-hi un grup d’investigació a Rússia, el grup Gariaev, que va fer unes aportacions sorprenents, afirmant que l’ADN que es considera escombraries (que representa el 98% del total) diu on i quan s’han de construir les proteïnes i també regula la formació de l’embrió.
També han arribat a la conclusió, després de moltes investigacions, que el que ens diem a nosaltres mateixos, o acceptem del que ens diuen de fora, pot afectar al nostre codi genètic.
Per aquest motiu hem acabat el taller dient una frase positiva a cadascú del grup, un “regal” d’energia positiva.
celula

 

Volem compartir aquest vídeo que hem visualitzat sobre la simulació de com es forma un embrió:

 .

.

 

.

.

canfont

Experimentem!

PRIMER DE PRIMÀRIA

Us heu preguntat mai com emergeix  i es submergeix  un submarí?
Doncs nosaltres tenim algunes idees!
Amb un cubell ple d’aigua, una ampolla de plàstic i unes canyes ens hem posat a comprovar-les.
Què passa si omplim l’ampolla d’aigua? I si fem bombolles amb les canyes? I si obrim el tap? I si …?
En grups cooperatius hem arribat a les nostres pròpies conclusions.

EP1experiments

 

Anuncis