Invent a game!

CINQUÈ DE PRIMÀRIA

Al llarg del segon trimestre hem estat treballant una unitat didàctica que consistia en inventar un joc.
Hem treballat per grups cooperatius, on primer de tot vam haver de treballar en equip per crear un joc que fos original, divertit i que no existís.
Un cop vam tenir pensat i escrit el joc, vam passar a la part pràctica. Cada grup va explicar a la resta de companys el joc que havien inventat i tots els seus companys van poder jugar-hi i donar la seva opinió sobre el joc dels seus companys.
Van sortir jocs molt originals i divertits, on tots els nens i nenes vam poder jugar i gaudir a partir de jocs inventats per altres companys.
Aquí us deixem un recull de fotos dels diferents grup classe jugant.

Expressió corporal

PRIMER, SEGON I TERCER DE PRIMÀRIA

Durant el mes de gener a Musicos hem estat treballant l’expressió corporal mitjançant les disfresses!
Hem gaudit molt i per això us exposem un petit recull d’imatges de cada classe!

ep1a ep1b ep1c ep2a ep2b ep2c ep3a ep3b ep3c1

Em faig gran

SISÈ DE PRIMÀRIA

Des de fa 4 anys els alumnes de 6è d’Educació Primària participen en el projecte “Em faig gran”. Ells/es són els més grans de l’etapa i proposen als alumnes de la resta de cursos (de 1r a 5è) de realitzar uns jocs i activitats esportives i lúdiques a la Castanyada i durant les hores d’esbarjo.

Aquest any ens ha tocat a nosaltres. Ja som els més grans. Primer de tot, vàrem començar el projecte organitzant els Jocs de la Castanyada de la tarda del divendres 28 d’octubre per els alumnes de 3r i 4t d’Educació Primària, donat que la resta de cursos (1r, 2n i 5è de Primària estaven d’excursió).

En primer lloc, vam triar quins jocs faríem, la durada dels jocs, la rotació del circuit i els espais que utilitzaríem. En segon lloc, cada grup classe de 6è es va dividir en 6 grups de treball de 4 alumnes i cada un d’aquests grups va escollir el joc del que es faria responsable. Això vol dir explicar-lo i vetllar pel seu bon funcionament. A les sessions d’Educació Física prèvies vàrem consensuar les normes i vàrem assajar l’explicació dels joc i activitats.

L’exposició oral de les normes i funcionament del joc, el sentit de responsabilitat,  i la interacció amb els alumnes més petits són alguns dels objectius d’aquest projecte. A més al no haver-hi tants cursos com en anys anteriors, ja que estaven de convivències, també vam tenir temps de jugar a un joc que ens agrada molt que es diu Shootball.

em-faig-gran

Nou curs, nous reptes, noves il.lusions: en movimented-fisica
Tennis taula

 

CINQUÈ I SISÈ DE PRIMÀRIA

A la nostra escola iniciem el tennis taula (o ping-pong) durant el 1r trimestre de 5è i ho fem de manera progressiva i gradual: presa de la pala, activitats de domini de la pilota amb la raqueta, la taula (traslladar, desmuntar, plegar), els cops bàsics (el servei, el revés, el cop de dreta…), jocs d’aprenentatge en grup, el reglament en la modalitat individual, “sets”  entre ells/es… En la darrera sessió ens va visitar en Jordi Vilaseca, director pedagògic i molt coneixedor d’aquest esport i ens va fer una sessió pràctica que ens va agradar molt.
A 6è vàrem conèixer i practicar el reglament de tennis taula en la modalitat de dobles (per parelles).

Finalment, durant el 2n trimestre vàrem organitzar un torneig de tennis taula a les hores d’esbarjo i va ser tot un èxit. En aquesta 1ª edició es van inscriure 115 alumnes de cicle superior. Inicialment es va fer una 1ª fase on es jugaven partides en grups de 4 i posteriorment, es van realitzar eliminatòries. Tant en la categoria femenina com en la categoria masculina les finals van ser molt igualades (3 sets a 2) i molt ben jugades. En noies, va guanyar l’Alba Arnau i la finalista va ser la Martina Castelló; mentre que en nois, el guanyador va ser en Roger Vilaseca i el finalista va ser en Jaume Cortina.

tennis taula

We are twins

PRIMER DE PRIMÀRIA

El conte motriu és una activitat que consisteix en explicar una història i durant la seva narració es van fent diferents jocs relacionats amb el fil conductor de la història.

És una estratègia perquè els nens i nenes treballin els continguts d’una forma divertida i amena. Tota l’activitat es realitza en llengua anglesa.

Amb el conte “ We are twins” es treballa  de forma cooperativa en parelles i en grup.

Escapar-nos d’un drac de dos caps, d’una gàbia gegant, viatjar cap al futur endinsant-nos dins un túnel i transportar un tresor que al final es converteix en una pilota de ping-pong…

Ens desplacem, saltem, girem, juguem…

SEGON DE PRIMÀRIA

En el Gimjovi, vàrem simular un “Terreny d’aventures” i ens ho vam passar d’allò més bé. Volíem practicar les habilitats motrius bàsiques que són els moviments fonamentals que executen les persones i que ens permeten relacionar-nos amb els altres, amb els objectes i amb el medi que ens envolta.

Hi havia bancs suecs inclinats, plints, poltres, estructures d’espuma, matalassos, espais elevats, espatlleres…
En primer lloc, vam observar el material que hi havia, i després mica en mica anàvem experimentant diferents maneres de desplaçar-nos, d’equilibrar-nos, de saltar i de girar.

Els castells

QUART DE PRIMÀRIA

Els castells són un dels elements més significatius de la cultura catalana. L’àrea d’Educació Física participem en el projecte interdisciplinari “Catalunya, el meu país”, amb la construcció de senzilles estructures humanes. D’aquesta manera, reforcem aspectes com el treball en equip, la cooperació, l’esforç, l’equilibri i la creativitat.

A partir del vídeo “Ho portem dins” i d’un Power Point de la colla Jove Xiquets de Tarragona, relacionem els valors castellers amb els de la societat catalana, treballant vocabulari específic, tradició, vestuari, lema, parts d’un castell…

Més endavant, organitzats en grups cooperatius de 3 o 4 nens/es, hem practicat i creat diferents formacions humanes al Gimjovi.

Finalment, aquest projecte tindrà continuïtat en l’Àrea Artística en la que observarem la fotografia de la nostra construcció i treballarem la figura humana i el seu moviment.

castells1

castells2