Qualitats personals

PRIMER DE PRIMÀRIA

Millorar el coneixement d’un mateix, ajudar els nens i nenes a valorar-se positivament i a crear una imatge ajustada d’ells mateixos, és un dels objectius que pretenem amb les tutories d’educació emocional.
A partir del següent recurs interactiu vam poder ampliar el vocabulari per parlar de com són, amb 10 qualitats que podem tenir les persones i que ens porten a actuar d’una manera determinada.
Us animem que cliqueu sobre la imatge per veure el recurs interactiu que hem fet servir per parlar-ne amb els vostres fills o filles.
ed-emocional

“La pilota viatgera” (Dinàmica sobre l’elogi)

SEGON DE PRIMÀRIA

Primer de tot hem après què era un elogi, paraules boniques que diem o ens diuen i que ens fan sentir bé, i hem anat escrivint a la pissarra algunes paraules d’exemples concrets.Un cop ambientats, hem fet un cercle i ens hem anat passant, suaument, una pilota de colors, la pilota viatgera que portava elogis. Hem fet servir el diàleg següent:“

(Nom del nen o nena), de tu m’agrada …” i li ha «enviat» un elogi a través de la pilota de coloraines; llavors s’asseu al terra perquè ja ha participat. La persona que rep l’elogi mostra agraïment i dient “Gràcies”, es posa al mig de la rotllana i tria algú altre que estigui dret per enviar-li un altre elogi. La pilota la tirem des del cor i arriba al cor de l’altre; els elogis sempre surten del cor!
 educ_-emocional_-pilota_viatgera

“Volar” per arribar a ser persones CAPA

CINQUÈ I SISÈ DE PRIMÀRIA

“Volar” vol dir aconseguir la confiança necessària per explorar i arribar a ser persones CAPA: creatives, autònomes, pacífiques i amoroses. Això vol dir:

diapos-capa
 I aquest curs, a cicle superior, totes les activitats que farem aniran encaminades a aconseguir aquest repte, proposat per M. Mercè Conangla i Jaume Soler, dins del model d’Ecologia Emocional, per fer un pas més enllà de la intel·ligència emocional, tot afegint a aquest concepte el de la responsabilitat individual i el de la consideració de l’impacte emocional global.

Per començar, cada un de nosaltres hem dibuixat el nostre propi estel, i amb els de tots hem decorat un estel per classe per tenir el repte ben present. Serà un curs genial! Us anirem informant…

estels

Nou curs, nous reptes, noves il.lusions: pensem i sentim

emocional

 

Meditació: “Les nostres fortaleses”

CINQUÈ DE PRIMÀRIA

“(…) Imagina’t que ets un arbre jove, flexible i fort. Hi ha moltes coses que et poden afectar però tens la fortalesa d’un arbre; no et poden fer caure fàcilment; tens unes bones arrels: pares, avis, besavis, que han viscut tota mena de dificultats, d’entrebancs… i t’han donat la vida. També tens un tronc que ets tu, que creix fort i valent, amb algunes branques, potser amb fulles, potser amb fruits… Aquest arbre està preparat per tota mena de sensacions, agradables i desagradables… Totes acaben passant, o canviant, o transformant-se… Respira i observa’t bé. Aquest arbre té tot el que ha de tenir i, sobretot, té la valentia i la fortalesa per superar les adversitats, el bon temps, el mal temps, les tempestes… i recuperar la calma.

Observa una vegada més aquest arbre abans d’obrir els ulls i tingues la confiança que aquesta fortalesa forma part de tu. Respira profundament… i la teva mà estarà preparada per reproduir sobre el paper l’arbre que has visualitzat. 

Pots anar obrint el ulls, movent els peus, les cames, les mans i, amb silenci, agafaràs la cera blanca i dibuixaràs l’arbre que t’has imaginat.

Bosc fortaleses1

 

Massatge LA DUTXA

 

RIMER DE PRIMÀRIA

Massatge LA DUTXA

5 respostes davant els conflictes

SISÈ DE PRIMÀRIA

5 respostes

joc

L’arc de Sant Martí

QUART DE PRIMÀRIA

En una tutoria compartida d’educació emocional hem repassat el vocabulari que necessitem per dir qualitats personals. Després hem escrit el nostre nom i algunes qualitats que tenim en unes tires dels colors de l’arc de St. Martí.
I el més important és que ens hem adonat que tots i totes tenim moltes qualitats positives i que és el conjunt de totes aquestes qualitats les que ens donen força per treballar conjuntament i produir coses de qualitat.
Mireu que bonics que han quedat!

ARC

Relaxació

PRIMER DE PRIMÀRIA

Buscant la calma després del pati

RELAXACIÓ

Ser amable

SEGON DE PRIMÀRIA

‘Ser amable’ es uno de los valores que hemos trabajado este trimestre. Empezamos el tema pensando en las actitudes más básicas: decir ‘hola’ y ‘adiós’ cuando llegamos o marchamos de algún sitio o bien al cruzarnos con personas conocidas. Hemos visto también que no podemos olvidar saludarnos a lo largo del día pronunciándonos: ‘buenos días’, ‘buenas tardes’ o ‘buenas noches’ al irnos a acostar. Y para completarlo, nos esforzamos en pensar y compartir situaciones próximas en las que utilizamos las palabras amables: ‘Por favor’, ‘Gracias’ y ‘Perdón’. ¡Qué descubrimiento! Hemos encontrado un montón de situaciones en las que podemos elegir ‘ser amables’ con los demás, muchas más de las que imaginamos en un principio.

seram

seram1

 

El pot dels bons moments

TERCER DE PRIMÀRIA

Tots tenim dies bons i dies dolents, moments que ens són agpot dels bons moments 002radables i d’altres que no tant. Sovint, però, tenim el mal hàbit de pensar només en aquelles coses que ens molesten o ens fan estar de mal humor. I en aquests moments, no sempre som capaços de recuperar els records d’
estones agradables per tal que ens ajudin a sentir-nos millor. La proposta amb “El pot dels bons moments” és la de recollir per escrit a dins el pot aquells espais de temps, dins l’escola que, a nivell individual o com a grup, siguin agradables. I, quan algun dia passem un mal moment, puguem recuperar un record escrit de dins del pot.
Us animeu a fer un pot dels bons moments en família? Si és així, podeu fer-hi una foto i fer-nos-la arribar.

 

Fem filosofia

TOT PRIMÀRIA

Aquest curs ens hem estrenat fent filosofia per tenir eines per pensar millor per nosaltres mateixos, per enfortir les habilitats de pensament, la nostra capacitat reflexiva i per preparar-nos per participar d’una societat democràtica que necessita persones educades per a la sensibilitat i per a la raonabilitat.
Per a un bon funcionament dels diàlegs filosòfics, cada classe hem elaborat les nostres normes. A 1r i 2n les tenim penjades a la classe amb imatges i de 3r a 6è les hem escrit. Aquí en teniu alguns exemples:

filo bo

filocmis

 

Història de la tortuga

SEGON DE PRIMÀRIA

A primer ens van explicar la història de la tortuga per aprendre a gestionar la ràbia i la frustració; parar-nos, mirar endins per saber com ens sentim i aprendre a explicar-ho.
A segon hem llegit la història i, amb els titelles, hem representat per parelles els tres passos que la Tortuga Sàvia ensenya a la Tortugueta:
1r Fes “STOP”.
2n Respira fondo.
3r Digues el problema que tens i com et sents.

2015-12-02

Si voleu escoltar tota la història la trobareu al vídeo següent:

 

Gestió emocional quan estem amb la família

QUART DE PRIMÀRIA

Una vegada més hem continuat amb l’aprenentatge de distingir entre les emocions i el comportament.
Hem practicat l’estratègia següent:
1. Descobrir l’emoció.
2. Respirar 3 vegades per mirar de reduir la intensitat de l’emoció.
3. Buscar pensaments positius.
4. Actuar de la manera més adequada.

Si cliqueu sobre la imatge podreu practicar a partir de quatre situacions diferents

0514_FC_INT_SO_CA_crc

 

Emocions bàsiques

CICLE INICIAL

A l’escola, aprenem a parlar del que cadascú sent davant dels altres i afavorim el reconeixement de les emocions i de les sensacions corporals que les acompanyen, en el moment en què s’experimenten. Un aprenentatge per a tota la vida!

Si cliqueu sobre la imatge podreu veure un bon recurs.

emo 1

 

Anuncis